Veelgestelde vragen


Reserveren

Hoe vind ik een vakantiewoning?
U kunt op een aantal manieren een vakantievilla vinden:

- Bovenaan de homepagina kunt u "alle vakantiehuizen" selecteren.
- U kunt zoeken op het huisnummer van de villa
- U kunt zoeken op de huisnaam van de villa
- Verfijn uw zoekopdracht:
U kunt uw selectie verder verfijnen door uitgebreid te zoeken. U kunt bovenin klikken op zoeken. Vervolgens de aankomstdatum en het aantal weken te kiezen. Verder kunt u aangeven over welke faciliteiten u graag wenst te beschikken (bijv. een verwarmbaar zwembad, jacuzzi, huisdieren welkom). In het zoekresultaat ziet u alle woningen die voldoen aan de door u aangegeven selectiecriteria.

Hoe kan ik een villa reserveren maken?
U kunt een villa reserveren door bij "€ Prijs en beschikbaarheid" op de huizenpagina uw gewenste periode te selecteren. Vervolgens kiest u voor "Reserveer nu". Daarna doorloopt u eenvoudig enkele boekingsstappen.

Hoe kan ik zien of een vakantiehuis vrij is?
U kunt bij "€ Prijs en beschikbaarheid" de gewenste periode selecteren in het kader “gewenste aankomstdatum” onder aan de pagina. Als de periode zwart is, is de villa nog beschikbaar. Is deze rood, dan is hij helaas al verhuurd.

Kan ik online een optie nemen?
Het is mogelijk om een optie te plaatsen. U kunt een villa vastleggen zoals een normale reservering, waarna u bij de laatste stap in het opmerkingenveld dient te noteren dat het een optie betreft. De woning blijft maximaal twee dagen voor u in optie staan.
*Niet geldig op last minutes

Ik heb gereserveerd en nu?
Nadat u een villa hebt geboekt, ontvangt u online en via e-mail een bevestiging. De reservering is definitief.
Op deze bevestiging staan al uw gegevens. U ontvangt van ons binnen drie dagen alle informatie met de facturen toegevoegd. Op de factuur staat binnen welke termijn u de (aan)betalingen dient te voldoen.
* NB Reisovereenkomsten vormen een uitzondering op de ‘Wet verkoop op afstand’ en komen daardoor niet in aanmerking voor een herroepingsrecht (‘bedenktijd’) van 14 dagen.

Waar vindt ik alle informatie over mijn boeking?
Alle informatie over uw boeking en betalingen vindt u op uw klantenpagina. Hier vindt u alle gegevens van uw vakantiehuis en de status van uw betaling. Hier kunt u ook de route downloaden.

Mag ik een huisdier meenemen? Heb ik daar documenten voor nodig?
In de beschrijving en in de opties van uw vakantiewoning staat vermeld of een huisdier is toegestaan. Eventuele bijzonderheden kunt u natuurlijk altijd met ons bespreken. Het spreekt voor zich dat huisdieren niet in zwembaden en op bedden en stoelen mogen. Een EU-paspoort voor uw huisdier is verplicht. Hiervoor raden wij u aan contact op te nemen met uw dierenarts. Het meenemen van een huisdier dient u altijd bij boeking aan ons op te geven.
* NB Voor het meenemen van huisdieren zijn extra kosten verbonden

Waar vind ik de Algemene Voorwaarden?
U kunt de Algemene Voorwaarden, ofwel huurvoorwaarden, vinden op onderaan de pagina bij Reserveringsvoorwaarden & Betalingscondities.

Mijn account

Hoe maak ik een account aan?
Nadat u heeft gereserveerd krijgt u een e-mail met de inloggegevens van uw account.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

U kunt uw wachtwoord wijzigen op de home klantenpagina. Onder het kopje ‘nieuw wachtwoord aanvragen’ kunt u uw nieuwe wachtwoord invoeren. U kunt ook ons een e-mail sturen, waarna wij u een nieuw wachtwoord toesturen.

Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?
U kunt u e-mail adres niet zelf wijzigen. U kunt het nieuwe e-mailadres mailen naar info@kuypersverhuur.nl of bellen naar +31 165 387 092.

Waar en waarom moet ik mijn bankgegevens invullen?
Onder het kopje ‘Mijn gegevens’ kunt u uw bankgegevens invullen.
Indien u bij ons geboekt hebt, maar u de IBAN en BIC van uw bankrekeningnummer nog niet in hebt ingevuld,  vragen wij u om uw bankgegevens in te vullen. Deze nummers hebben we nodig om de borg van uw accommodatie naar u te kunnen terugstorten na uw verblijf.

Betalen

Hoe kan ik betalen?
Na het reserveren van een villa, krijgt u een e-mail met alle informatie en de facturen toegestuurd. Op de factuur staat alle informatie wat en wanneer u kunt betalen. Betalingen dienen te worden gedaan via een bankoverschrijving.

Wanneer moet ik betalen?
De eerste factuur  30% van de totale huursom, de reserveringskosten (€ 32,00) en de premie voor de eventueel afgesloten annuleringsverzekering dient binnen acht dagen te zijn voldaan.
De resterende reissom (70%) betaalt u uiterlijk acht weken voor aankomst.
Vertrekt u binnen zes weken, dan moet de betaling in één keer voldaan worden.

Op welke rekening kan ik het boekingsbedrag overmaken?
Het rekeningnummer vindt u terug op de facturen.

Waar vind ik informatie over de betalingstermijnen?
De betalingstermijnen staan vermeld op uw facturen en in uw informatiemail.

Is mijn betaling goed ontvangen?
Alle informatie over uw boeking en de status van betalingen vindt u op uw klantenpagina. Hier controleert u welke betalingen zijn ontvangen en welke facturen er nog voldaan moeten worden.

Kan ik ook ter plaatse betalen?
De totale reissom plus optionele kosten betaalt u altijd vooruit. Ter plaatse is het niet mogelijk om te betalen.

Kan ik in termijnen betalen?
Het is niet mogelijk het verschuldigde bedrag gespreid te betalen.
Bent u om een bepaalde reden toch genoodzaakt gespreid te betalen, kunt u telefonisch contact met ons opnemen : +31 165 387 092.

Worden mijn gegevens niet met derden gedeeld?
Kuypers Verhuur B.V. respecteert de privacy van de huurders en is toegewijd aan de bescherming ervan.

Annuleren

Ik moet mijn reservering annuleren, hoe kan ik dit doen?
Bent u door omstandigheden genoodzaakt uw boeking te annuleren, neem dan telefonisch of per e-mail contact met ons op. Houd uw reserveringsnummer de hand.
Aan een annulering zijn kosten verbonden. Hebt u een annuleringsverzekering via ons afgesloten en annuleert u de boeking met een voor de verzekering geldige reden, dan kunnen de kosten mogelijk via de verzekering teruggevorderd worden. De voorwaarden van de annuleringsverzekering vindt u onder Verzekeringen. De annuleringsvoorwaarden worden direct na boeking per e-mail toegezonden.
*NB Reisovereenkomsten vormen een uitzondering op de ‘Wet verkoop op afstand’ en komen daardoor niet in aanmerking voor een herroepingsrecht (‘bedenktijd’) van 14 dagen.

Verblijf

Is er bij aankomst en vertrek iemand op locatie aanwezig?
In uw informatie mail staat hoe de aankomst geregeld is.
1. U ontvangt de sleutel op het ontvangstkantoor in Frankrijk.
2. De sleutel ligt in een sleutelkluis bij de villa. Op de dag van aankomst ontvangt u een sms bericht met de locatie en code van de kluis.
Hetzelfde geldt voor het vertrek, tenzij u ter plaatse andere afspraken maakt. Wij verzoeken u om voor uw aankomst telefonisch contact op te nemen met de beheerders ter plaatse. Dit om een soepele sleuteloverdracht te garanderen.
* Voor villa's op Cyprus, Spanje & Duitsland geldt het volgende: In de informatiemail staat het adres van de huiseigenaar/beheerder, alwaar u de sleutel kunt ophalen.

Hoe laat kan ik in de woning?
In het algemeen geldt de zaterdag als dag van aankomst en vertrek (wisseldag). U kunt vanaf 16.00 uur terecht in de villa.
*U kunt er ook voor kiezen (tegen meerkosten) op de dag van aankomst vroeger aan te komen (early check-in, aankomst vanaf 13.00 uur in plaats van 16.00 uur)

Hoe laat moet ik op zaterdag de woning verlaten?
In het algemeen geldt de zaterdag als dag van aankomst en vertrek (wisseldag). U dient de villa uiterlijk om 9.00 uur te verlaten.
*U kunt er ook voor kiezen (tegen meerkosten) op de dag van vertrek later te vertrekken (late check-out, vertrek 12.00 uur in plaats van 9.00 uur).

Wanneer krijg ik de borgsom terug?
De borgsom krijgt u terug binnen de periode die is aangegeven in onze reserveringsvoorwaarden. Hiervoor dient u uw rekeningnummer en IBAN- en BIC-code in te vullen op uw klantenpagina. De IBAN- en BIC-code vindt u op uw bankoverzichten.

Wie is er verantwoordelijk voor eventuele schade in de villa?
De huurder is wettelijk aansprakelijk voor eventuele door hem toegebrachte schade. Een schadegeval dient direct aan ons te worden doorgegeven. Schade tot € 25 is altijd voor eigen rekening, hogere bedragen worden veelal gedekt door de schadeverzekering die bij het maken van een boeking automatisch afgesloten wordt. Voor meer informatie verzoeken wij u aandachtig de verzekeringsstukken door te nemen.

Kunnen we bedlinnen en handdoeken huren?
Wij kunnen u allerlei extra faciliteiten bieden. U kunt o.a. lakens, handdoeken en een keukenset huren. Zo hoeft u dit niet zelf mee te nemen. Alle faciliteiten zijn op een huizenpagina beschreven onder het kopje informatie. Wij bieden ook samengestelde pakketten voor. Bekijk onze Comfortpakketten.

Is er internetverbinding in de woning aanwezig?
Of er in de woning internetverbinding aanwezig is, staat aangegeven in de woningbeschrijving en bij de kenmerken. Houdt u er echter rekening mee dat de internetverbindingen in andere landen niet altijd zo goed zijn als u gewend bent. Wij adviseren u ook altijd om een kabel mee te nemen.

Is de schoonmaak verplicht?
De schoonmaak is verplicht. Wel dient u het huis vanzelfsprekend altijd in een netjes achter te laten. De kosten van de eindschoonmaak verschillen per huis en deze informatie vindt u onderaan onder het kopje informatie op een huizenpagina.

Betaal ik een toeristenbelasting?
Bij alle villa's wordt toeristenbelasting berekend. Bij een paar villa's gelden afwijkende prijzen. Alle informatie staat onderaan op de huizenpagina onder het kopje informatie.
De Franse Belastingdienst verhoogd elk jaar de toeristenbelasting. Wij worden geclassificeerd in het hoogste tarief van € 1.50 per persoon per nacht. Doch omdat wij voor al onze huizen in één keer een aangifte kunnen doen, hebben wij een gereduceerd tarief van € 1,10 per persoon per nacht, vanaf 13 jaar.

Betaal ik apart voor energieverbruik?
De kosten voor gas en elektriciteit zijn niet inbegrepen in de huursom. De kosten voor elektra worden ze aan de hand van het verbruik(meterstanden) bepaald. Bij een aantal villa's wordt er een vast bedrag voor gas berekend. Mocht dit het geval zijn is dit beschreven onderaan een huizenpagina onder het kopje informatie. Bij sommige villa's zijn deze kosten volgens de beschrijving wel inbegrepen, dan geldt dit alleen voor de periode 25-04 tot 31-10 , tenzij anders vermeld. Houdt u er rekening mee dat bovengenoemde kosten aanzienlijk hoger kunnen zijn dan in Nederland.

Verzekeringen

Welke verzekeringen kan ik afsluiten?
U kunt via ons een aflopende Allrisk annuleringsverzekering af te sluiten.

Aflopende Allrisk annuleringsverzekering
Annuleert u uw reis of breekt u deze voortijdig af om een reden die niet in de voorwaarden staat? Met Allrisk Annulering heeft u dan toch recht op een vergoeding van 75% van de annuleringskosten of afbrekingsvergoeding. 25% van het uit te keren bedrag blijft voor uw eigen rekening. Voor redenen die wél in de voorwaarden staan, houdt u natuurlijk recht op de gewone vergoeding.

Schadelogiesverzekering
De verzekering dekt de schade vanaf € 25,00 in en om de gehuurde villa tot € 2.500,00 die mogelijk kan ontstaan tijdens uw verblijf. Dit ter bescherming van u als huurder voor schades in en rond de villa. In veel reisverzekering worden schades in een vakantievilla niet tot voldoende gedekt. Controleer vooraf goed uw verzekering.

Voor informatie verwijzen wij u naar Verzekeringen.

Ik heb al geboekt, kan ik alsnog een verzekering afsluiten?
Indien er nog geen annuleringsreden bekend is, is het mogelijk om binnen zeven dagen na boeking alsnog een annuleringsverzekering af te sluiten. Neem hiervoor telefonisch contact op met ons. Een reisverzekering kan tot de dag van vertrek alsnog worden afgesloten.
 

Zoek op huisnummer
Zoek op huisnaam
BLOG